Stäng

Din kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Totalt 0.-
Till kassan
  • Snabb leverans
  • Enkel och trygg betalning med Klarna
  • Fria returer i butikerna

HEMMAHALLENS KÖPVILLKOR


LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar du kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig. Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Om produkten är slut i lager kan den finnas hemma hos oss på Hemmahallen i Jönköping eller Värnamo, alternativt hos leverantör. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köptillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Hemmahallen tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

Transport

All transport sker med hjälp av Postnord.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Postnord.

Läs mer här: Postnord


Betalningsvillkor

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Hemmahallen. Genom att beställa varor på Hemmahallen accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få göra en kortbetalning på Hemmahallen.

Vid beställning hos kundtjänst betalar du med Swish eller genom förskottsbetalning till vårt bankgiro. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning hos kundtjänst.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Hemmahallen reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på aktuellt belopp. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Priser

Alla priser på Hemmahallen är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en leverans- och serviceavgift.

Kortbetalning – Smidigt och säkert

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar online på Hemmahallen samarbetar vi med Klarna. Klarna har flera olika betalningsmetoder och ger dig möjlighet att betala direkt, dela upp din betalning eller betala vid ett senare tillfälle. Med Klarna betalar du enkelt och tryggt.
Företag som vill handla för ett högre belopp är välkomna att kontakta Hemmahallens kundtjänst kundtjanst@hemmahallen.se

Läs mer om Klarna i deras app eller på deras hemsida: Klarna 

 

Bytes- och returrätt

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka måste vara i säljbart skick och packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse. Hemmahallen åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Returer måste skickas som Företagspaket till:

Hemmahallen i Jönköping
Hästhovsvägen 2
554 54 Jönköping

Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via www.hemmahallen.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från vår e-handel eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta via kundtjanst@hemmahallen.se eller 036173147.

För att vi ska kunna hantera ditt ärende snabbare ber vi dig uppge följande information:

  • Ordernummer
  • Fakturanummer
  • Titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka via Klarna.

Reservationer

Hemmahallen reserverar sig för slutförsäljning samt att de varorna kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Hemmahallen förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Lagen om distanshandel

Hemmahallen följer lagen om distanshandel. Läs mer här

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Hemmahallen att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Företagsuppgifter:

Hemmahallen i Jönköping AB
Hästhovsvägen 2
554 54 Jönköping

Telefon: 010-222 87 80

E-post: kundtjanst@hemmahallen.se

Vårt organisationsnummer är 556786-9788.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 09.00-16.00.

 

Standardvy | Byt till Mobil vy