Stäng

Din kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Totalt 0.-
Till kassan
  • Snabb leverans
  • Enkel och trygg betalning med Klarna
  • Hämta din order gratis i våra varuhus
  • Fria returer i våra varuhus
Hemmahallen / Vanliga frågor


VANLIGA FRÅGOR

Här nedan hittar du de vanligaste frågorna vi får på vår kundtjänst. 
Hittar du inte ditt svar så kontakta oss gärna på kundtjanst@hemmahallen.se så hjälper vi dig!



Order

Kan jag ångra eller ändra min beställning?
Vi kan ändra och ta bort varor från din order så länge vi inte hunnit skicka i väg den.
Kontakta kundtjänst så snart som möjligt så ser vi vart i processen er order är.
Där emot kan vi inte lägga till varor i en order, detta är för kundens säkerhet!

Önskar du att lägga till varor i en order, så behöver du göra en helt ny order på vår hemsida.
Kontakta då kundtjänst så samfraktar vi och du behöver då bara betala en fraktkostnad.
Med förutsättning att er order inte hunnit skickas.


FRAKT

Vad kostar frakten hos er?
Fraktkostnaden är från 49 kr. Frakten räknas ut efter vikt och volym. Ni ser er fraktkostnad i kassan när ni lagt in era varor.
Kan man få gratis frakt?
Alla ordrar med total summa över 1000.- är fraktfria.


LEVERANS

Vad har ni för leveranstid?
Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar. Vi packar och skickar beställningar måndag till fredag med undantag för röda dagar.
Vilka levererar ni med?
Vi levererar med PostNord och ert paket kommer att levereras till det utlämningsställe som är kopplat till ditt postnummer.
Tyvärr kan vi inte ändra detta i dagsläget. Små paket skickar vi som brev direkt hem til din brevlåda.
Kan jag välja till hemleverans?
Tyvärr har vi inte hemleverans som valbart fraktsätt men är det ett måste så vänligen kontakta kundtjänst så löser vi självklart detta.
Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?
Ditt paket ligger kvar hos postombudet i 7 dagar. Sen går paketet i retur tillbaks till oss på Hemmahallen.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 149 kr utöver frakten för expeditionsavgift, returfrakt och hantering.
Detta är en avgift som tillkommer även om du önskar att vi skickar paketet igen.
Kan man hämta sin order i någon av era butiker?
Vi erbjuder Hämta i Butik som är en kostnadsfri tjänst.
Välj alternativet Hämta i butik i kassan. När ditt paket är redo att hämtas får du bekräftelse mejl.
Du har 7 dagar på dig att hämta ditt paket från det datum ni fick mailet.
Kom bara ihåg att ta med dig din legitimation och ditt ordernummer eftersom vi inte kan lämna ut paketet annars.
Om du skickar någon annan att hämta ditt paket måste personen visa upp din legitimation, ditt ordernummer samt egen legitimation.


BETALNING

Hur betalar jag min order?
Vi använder oss av Klarna och via dem kan du välja om du vill;
1. Direktbetala

2. Kortbetalning

3. Faktura

4. Delbetalning
Läs mer om våra betalningsvilkor här Har du övriga frågor om din betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.


RETURER

Hur länge är det öppet köp?
Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan,
förutsatt att du inte har använt varan och att den retuneras i obruten förpackning och oskadat skick.

Retur- och bytesrätten gäller ej underkläder eller nedsatta varor.
Kan jag lämna tillbaka nedsatta varor?
Varor som är nedsatta med 50% under kampanj är det ingen retur eller bytesrätt på.
Hur returnerar jag en vara?
För att returen ska godkännas måste varan vara i väsentligt oförändrat skick.
Packa er retur väl, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.

Tänk på att originalkartongen ska ligga förpackad så adresslappen inte klistras direkt på originalförpackningen.
Vid retur är det viktigt att ni skickar med ordernummer så vi snabbt kan hantera er retur.
Det är ni som kund som står för returporto. Spara ditt inlämningskvitto, tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.
Returer skickas till: Hemmahallen Sverige AB Hästhovsvägen 2 554 54 Jönköping
Jag vill byta min vara, hur gör jag?
Vill du göra ett byte måste du göra en ny order via www.hemmahallen.se.
Vid byte, retur & reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för E-handel.
Hur & när får jag tillbaks mina pengar när jag gjort en retur?
Återbetalningen sker genom Klarna, har ni valt fakura så uppdateras fakturan när er retur är hanterad.
Har ni redan betalat fakturan så kommer ni bli återbetalade genom Klarna inom 3 bankdagar.

Har ni valt betalsätt direkt eller kortbetalning så kommer återbetalningen ske inom 3 bankdagar genom Klarna.


REKLAMATION

Min vara är defekt eller trasig, hur gör jag nu?
Har du fått en vara som du vill reklamera så tar du kort på varan och skickar till kundtjanst@hemmahallen.se.
Märk ditt mail med reklamation följt av ditt ordernummer. Där efter kommer vi återkomma till er hur vi går vidare i ert ärende.


KUNDTJÄNST

Kontakta oss
Om du har frågor så finns vi här för dig. Du når oss enklast via mail: kundtjanst@hemmahallen.se.
Det går även att ringa oss: 010-222 87 80.


Kundtjänst Öppettider:
Måndag - Fredag: 9-16

Lördag - Söndag: Stängt
Kundtjänsten är stängd Lördagar, Söndagar & helgdagar.


 

 

Standardvy | Byt till Mobil vy